Van concurrenten naar bondgenoten: Pioniers van gezonde tussendoortjes op het werk bundelen de krachten.

Van concurrenten naar bondgenoten: Pioniers van gezonde tussendoortjes op het werk bundelen de krachten.

Persbericht - Nieuwerkerken, 28 april 2023

Fruitsnacks en JustBite, leveranciers van gezonde tussendoortjes aan bedrijven, doorbreken hun concurrentie en gaan een structurele samenwerking aan. Door deze partnership kunnen ze een uitgebreid aanbod aan gezonde tussendoortjes voorstellen aan bedrijven. De jonge ondernemers Roel Paesmans (Fruitsnacks) en Aitor Somers & Kevin Ringoot (JustBite) bouwen zo mee aan gezondere werkplekken.    

Een uitgebreid gezond aanbod voor medewerkers

Fruitsnacks is sinds 2006 leverancier van fruit op het werk en was daarmee de eerste in de Benelux om dit concept te introduceren. JustBite zorgt sinds 2018 voor een gezonder alternatief voor de ongezonde snacks op het werk. Een complementair aanbod, met hetzelfde doel: een gezonde werkplek creëren met gezonde medewerkers. 

“Bedrijven willen steeds meer doen om hun medewerkers gezond en gelukkig te maken. In de war on talent willen ze een duidelijk verschil kunnen maken. We horen dus steeds meer dat bedrijven hun gezonde aanbod zo uitgebreid mogelijk maken: met fruit op het werk én gezonde snacks. Als onze partners iets vragen, dan luisteren wij natuurlijk.” vertelt Roel Paesmans, zaakvoerder van Fruitsnacks.

Een samenwerking tussen pioniers

Zowel het team van Fruitsnacks als JustBite bestaat uit ambitieuze jonge ondernemers die ernaar streven om gezonde werkplekken te creëren. Zo mag Fruitsnacks zich Limburgse KMO van het jaar noemen en ging co-founder van JustBite, Kevin Ringoot, in 2022 naar huis met de JCI Award van Oost-Vlaanderen

De klik tussen Fruitsnacks en JustBite was er meteen. We werken beiden aan gezonde pauzemomenten op het werk. 1+1=3, door onze krachten te bundelen hebben we een completer aanbod en behouden we elk onze focus en expertise zonder aan snelheid in te boeten” zegt Aitor Somers, co-founder van JustBite. 

Naast de drive van deze ondernemers en het gemeenschappelijke doel, hechten beide bedrijven groot belang aan duurzaam ondernemen. Het belang van een duurzame aanpak wordt steeds belangrijker voor zowel individuen als bedrijven. Fruitsnacks en JustBite werken beiden continu aan de SDG’s van de Verenigde Naties. Zo teelt Fruitsnacks zelf appels en peren op biodynamische wijze en zet het bedrijf in op groene energie voor alle fasen van het productieproces. JustBite kiest steevast voor plantaardige snacks en duurzame snackverpakkingen.

Welzijn en gezondheid op het werk blijft essentieel

Op een duurzame manier de werkplekken gezond maken, daar zullen Fruitsnacks en JustBite in de toekomst aan blijven werken. Met hun bedrijfsverhaal willen ze bedrijven inspireren om de beste werkgever te zijn voor hun medewerkers. Bedrijven die inzetten op de gezondheid van hun medewerkers staan niet alleen sterker in de war on talent maar zorgen ook zo voor loyale medewerkers. De gezonde tussendoortjes zorgen voor gezonde, gemotiveerde en productieve medewerkers. 

Over Fruitsnacks

Fruitsnacks is het bedrijf van de familie Paesmans uit Nieuwerkerken. Al meer dan 15 jaar staan ze in voor de levering van vers fruit aan bedrijven. Dat doen ze bij meer dan 3800 bedrijven in de Benelux én Duitsland. Het familiebedrijf is trots om te kunnen zeggen dat de appels en peren in de fruitmanden van eigen teelt zijn. Daarnaast bieden ze ook Logofruit®, Fruittaps en soepen aan. Deze ondernemende familie hecht veel waarde aan duurzaam ondernemen, milieuvriendelijke teelt en het ondersteunen van goede doelen.

Over JustBite

JustBite streeft pauze na pauze naar een gezondere wereld. Samen met een voedingsdeskundige ontwikkelden ze een methode om elke snack individueel te screenen. Zo helpen ze bedrijven die niet de kennis, tijd of expertise in huis hebben om dit zelf te doen. Hun smaakvolle snacks bevatten enkel voedzame en natuurlijke ingrediënten. Snacks die goed zijn voor jezelf én de planeet. JustBite is actief in de Benelux, Duitsland en Nordics en kon in de afgelopen 3 jaar al meer dan 3,5 miljoen gezondere pauzemomenten creëren bij meer dan 2000 werkgevers. 

Delen

Tevreden fruiteters