Terug naar overzicht

Gedroogde abrikoos

Gedroogd fruit is handig als je geen vers fruit mee kan nemen of kan halen. Het blijft lang goed en is nog steeds heel erg gezond want na het drogen zitten alle voedingsstoffen er nog steeds in. Sommige fruitsoorten hebben eigenschappen die voor een bepaalde aandoening een extra zetje in de goede richting kunnen geven en abrikozen zijn daar een goed voorbeeld van.

Gedroogde abrikozen staan erom bekend dat ze helpen tegen een hoge bloeddruk. Abrikozen bevatten veel vezels, wat heel goed is voor de darmen. Daarbij bevatten ze diverse vitamines en mineralen als: vitamine A, B, E, ijzer, fosfor, magnesium, natrium, calcium, kalium, koper en zink. Doordat het vocht uit de vrucht is gehaald zijn de suikers, vitaminen en mineralen veel meer geconcentreerd en bevatten daardoor een hogere voedingswaarde dan verse abrikozen. Vier á vijf gedroogde vruchten staan gelijk aan één verse abrikoos.

Natuurlijk is vers fruit nog altijd het beste, maar de gedroogde variant is een hele goede vervanging voor snoep (ook voor je kinderen). Het is zoet en lekker en zit ook nog vol met vitamines, mineralen en vezels. Je kunt het gedroogde fruit overal eten: tijdens werk, in de auto en op de bank voor de televisie. In een bakje magere yoghurt zijn gedroogde vruchtjes ook heerlijk!

Probeer het zelf eens! image icon

Probeer het zelf eens!

  • 8kg fruit
  • Voor 8 á 10 personen
  • Fruit voor 1 week
  • 8 soorten van het beste fruit

Tevreden fruiteters