Wensbomen, Qatar en duizenden fruitschalen

Tholen - Het Haspengouwse Fruitsnacks levert fruitschalen aan 2.600 bedrijven in België en Luxemburg. De appels en peren komen uit eigen boomgaard. Walter Conings , Manager Marketing & Sales: "De zaken gaan bijzonder goed. Ons doel is om de mooie dingen van Haspengouw in heel België en Luxemburg te laten zien. Ook willen we Belgische producten promoten voor de Belgische markt."

Sap van de tap

Klanten kunnen kiezen uit drie soorten fruitschalen: standaard, Haspengouws & Fairtrade en biologisch. Duurzaamheid is belangrijk voor het bedrijf. Walter: "De klant koopt toch veel met het oog en dus is er niet voor al onze appels en peren markt. Van de kleine en gekneusde vruchten maken we sap. De smaak hiervan is perfect in orde." Het overige fruit dat niet aan de cosmetische voorwaarden voldoet, gaat naar stichting Sint Vincentius, dat het fruit distribueert aan hulpbehoevenden in de regio. Jaarlijks gaat dit om meer dan twintig ton.

In Qatar speelt geld geen rol

Drie jaar geleden is Fruitsnacks begonnen met Logofruit, door het bedrijf omschreven als een echte marketingsnack. Klanten kunnen hun logo op een appel laten drukken en zichzelf zo op een gezonde manier promoten. Walter: "Dit loopt gigantisch goed. Vorig jaar hebben we 20.000 appels met logo verkocht voor de nationale feestdag in Qatar. Het transport was duurder dan de appels zelf, maar geld is in Qatar geen issue." 

Make-a-Wish

Door de vorst in april was de appeloogst dit jaar problematisch. Extra jammer omdat veel zieke kinderen via de stichting Make-a-Wish bij Fruitsnacks een eigen appelboom hebben. De oogst hiervan is helemaal hun eigendom. De perenoogst was gelukkig een stuk beter en dus loste Fruitsnacks het op door alle kinderen een perenboom toe te wijzen.

Bron: AGF

Delen

Tevreden fruiteters