Waarom jij al eens een complimentje moet geven op de werkvloer + winactie Complimentendag

Waarom jij al eens een complimentje moet geven op de werkvloer + winactie Complimentendag

Win één van de vijf streekproductenmanden dankzij een complimentje!

Op 1 maart is het Complimentendag! Fruitsnacks wil een gezonde werkvloer stimuleren. Naast fysieke gezondheid is het mentaal welzijn zeer belangrijk. Een complimentje geven én krijgen kan wonderen doen. Daarom geven wij op 1 maart zelf complimenten mee aan onze klanten. Bij elke levering zullen er twee logoappels zitten met het opdruk ‘You’re the best’.

Win één van de vijf streekproductenmanden dankzij een complimentje! Schrijf in de week van 1 tot 7 maart een compliment voor een van je collega’s en deel het als reactie onder ons bericht van de wedstrijd op Facebook. Wij selecteren de vijf origineelste complimentjes en stellen de winnaars op de hoogte in de week van 8 maart.

Download het wedstrijdreglement hier.

Waarom jij vaker complimenten moet geven op de werkvloer

Zowel Konvert (2021) als ASAP (2021) geven aan dat complimenten zorgen voor een grotere motivatie bij de medewerkers. Complimenten zorgen ervoor dat de medewerker zich gewaardeerd voelt. Een compliment is een bevestiging en waardering van het werk dat de medewerker uitvoert en maakt duidelijk dat de werkgever de prestaties opmerkt. Het loon is voor velen een belangrijk aspect van de job, maar er mag niet vergeten worden dat het welzijn en waardering ook belangrijke componenten zijn die bepalen of iemand zijn werk graag doet en blijft doen in de toekomst.

Hoe geef je een compliment aan je medewerker met impact?

Wij verzamelden de ideale tips om een mooi complimentje te kunnen schrijven. Nood aan inspiratie? Lees dan zeker verder.

Uitzendbureaus Konvert en ASAP geven de volgende tips:

  1. Wees oprecht. Geef een compliment wanneer je medewerker écht een mooie prestatie levert of zijn werk uitstekend uitvoert.
  2. Maak het persoonlijk. Je medewerkers gaan het appreciëren als je een compliment geeft over hun persoonlijke verwezenlijkingen. Zorg ervoor dat het compliment gaat over een opdracht, taak of project waar de medewerker voor verantwoordelijk is.
  3. Haal je creativiteit naar boven. Een compliment heeft meer impact als het persoonlijk én origineel is. Verzint je medewerker steeds de leukste concepten? Weet je medewerker steeds opnieuw de juiste oplossing aan te bieden voor je klanten? Of kan je medewerker complexe vraagstukken oplossen? Een creatieve toets maakt dat de medewerker het compliment ook zeker zal onthouden. Complimenten die associaties bevatten over fruit scoren natuurlijk pluspunten bij Fruitsnacks! Wij zijn fan van een app(e)laus!
  4. Een compliment ≠ feedback. Zorg ervoor dat er na je compliment geen ‘maar’ volgt. Een compliment moet deugd doen en een plezier zijn om te horen. Laat de feedbackmomenten even achterwege voor een ander moment.
  5. Bekijk de reactie. Zie je die lach al tevoorschijn komen? Zie je een fonkeling in de ogen van je medewerker? Gaat je medewerker gedreven terug aan de slag? Dan was je compliment een schot in de roos! Vergeet zeker niet om af en toe eens opnieuw een compliment te geven.
Delen

Tevreden fruiteters