ONDERNEMERS WERELD
Voor Karel Paesmans (links) en zijn bedrijf Fruitsnacks kwam de Russische boycot van Europese voedingswaren hard aan. "Van de ene dag op de andere viel onze perenexport naar Rusland stil, vertelt Paesmans. "Terwijl we hier met meer dan een miljoen kilo geplukte peren van onze boomgaard zitten." In plaats van de situatie te laten verrotten, lanceerde Fruitsnacks een positieve actie, met als slogan 'Wij zijn toffe peren'. De campagne is erop gericht de verkoop van peren in eigen land een flinke boost te geven door 'perenpakketten' aan bedrijven te verkopen. "Fruitsnacks heeft al jaren ervaring met de levering van fruitmanden aan bedrijven. Logistiek waren we daar dus al helemaal op ingesteld. De actie 'Toffe peer' loopt intussen als een trein. Met dit initiatief kunnen bedrijven een gezond en fiscaal aftrekbaar fruitpakket aan hun personeel aanbieden, waarmee ze de Belgische fruittelers steunen aldus nog Karel Paesmans, www.fruitsnacks.be
Het Vlaams Centrum voor Agrar en Visserijmatketing (VLAM) ondersteunt creatieve acties als deze
Bron: o-magazine